Вітаю Вас, Гость
Головна » 2013 » Жовтень » 1 » Роль шкільної бібліотеки у розвитку творчої особистості учнів
13:54
Роль шкільної бібліотеки у розвитку творчої особистості учнів

27 вересня 2013 року у рамках VI Міжнародної науково-практичної конференції та XX Всеукраїнських педагогічних читань «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: розвиток творчої особистості» була проведена секція «Роль шкільної бібліотеки у розвитку творчої особистості учнів».  

У роботі секції взяли участь працівники Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, наукової бібліотеки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Виниченка, комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», Національного університету біоресурсів і природокористування України (м. Київ), Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 (Київська область) та методисти й бібліотекарі Компаніївського, Добровеличківського районів, м. Олександрії (Кіровоградська область).

Відкрила секцію Людмила Михайлівна Заліток, кандидат педагогічних наук, заступник директора з наукової роботи Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, з темою «Бібліометричне дослідження матеріалів про В.О. Сухомлинського в загальнодержавній реферативній базі даних «Україна наукова».

Значення книги в творчій спадщині Василя Олександровича Сухомлинського розкрили у доповідях кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» Олександр Едуардович Жосан («В.Сухомлинський про книгу як важливе джерело знань та засіб розумового виховання учнів») та кандидат педагогічних наук, доцент кафедри культурології Національного університету біоресурсів і природокористування України Тетяна Федорівна Мельничук («Книга як важливий засіб культурно-просвітницької роботи (на основі педагогічних ідей В.О. Сухомлинського)»).

Інна Георгіївна Лобановська, завідувач відділу наукового опрацювання і каталогізації документів Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського презентувала «Електронні ресурси освітянських бібліотек на допомогу розвитку творчої особистості учнів».

Ірина Іванівна Хемчан, завідувач відділу наукового та прикладного бібліотекознавства Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В.О. Сухомлинського, розкрила «Основні завдання шкільної бібліотеки у контексті розвитку творчої особистості учнів».

У виступі «Трансформація педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у розвиток сучасного бібліотечного процесу» Надія Іванівна Дяченко, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи та формування культури здоров'я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», окреслила основні аспекти реорганізації шкільних бібліотек у сучасні інформаційні центри та шляхи вирішення цих питань у Кіровоградській області, а також означила аспекти творчого використання педагогічних ідей і традицій, розкритих у творчій спадщині видатного Павлиського педагога, як основи й підґрунтя при моделюванні бібліотечного процесу загальноосвітніми навчальними закладами. 

Розвитку творчого потенціалу учня через різні напрямки організації його діяльності та ролі педагога, додамо й бібліотекаря, у цьому процесі приділяється значна увага у педагогічній спадщині Василя Олександровича. «Процес творчості характерний тим, – наголошує В.О.Сухомлинський, – що творець самою працею своєю і її наслідками справляє великий вплив на тих, хто поряд з ним». Ці слова можна віднести і до наступних доповідачів.

Зокрема, у виступі «Інтерактивні технології в системі методичної роботи як мотивація до творчості бібліотекарів регіону» Світлани Ігорівни Тацієнко, методиста районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Компаніївської районної державної адміністрації (Кіровоградська область), були розкриті практичні аспекти науково-методичного супроводу професійного зростання та розвитку творчого потенціалу бібліотекарів району через упровадження інновацій. 

А Світлана Владиславівна Полтавець, бібліотекар Компаніївської загальноосвітньої школи I-III ступенів (Кіровоградська область), лауреат Всеукраїнського конкурсу «Шкільний бібліотекар – 2009 року», продовжуючи методиста свого району, у виступі «Майстер-клас як одна з активних форм розкриття творчого потенціалу бібліотекаря: практичний аспект» акцентувала увагу на особливостях організації даного методичного формування та презентувала цікаві методичні знахідки у системі навчання бібліотекарів, спрямовані на підвищення професійної майстерності слухачів майстер-класу. 

Оксана Миколаївна Ткаченко, бібліотекар Нечаївської загальноосвітньої школи I-III ступенів ім. Ю.І. Яновського і слухач майстер-класу при С.В.Полтавець, у темі «Від творчого бібліотекаря до зацікавленого читача: практика використання інновацій» презентувала свої власні здобутки у плеканні творчого читача, акцентуючи на позитивному досвіді, отриманому на заняттях майстер-класу.

Цікавий і змістовний підхід до проблеми використання ідей В.О.Сухомлинського продемонструвала Наталія Володимирівна Злочевська, бібліотекар загальноосвітнього навчального закладу І-ІІ ступенів № 8 Олександрійської міської ради (Кіровоградська область), презентувавши авторську програму «Бібліотерапевтичне спілкування з читачами як спосіб впливу на духовне здоров’я школярів та розкриття їх творчого потенціалу».

Розширили тему розвитку творчої особистості учнів Оксана Миколаївна Мельник та Любов Миколаївна Масоха, відповідно вчитель-методист, відмінник освіти України, директор Броварської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 (Київська область) та завідувач бібліотеки даного навчального закладу у виступах за темою «Роль шкільної бібліотеки у розвитку творчої особистості учнів».

Переглядів: 1736 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar