Вітаю Вас, Гость
Головна » 2015 » Березень » 19 » Професійність та творчість – запорука успіху бібліотечної справи
09:02
Професійність та творчість – запорука успіху бібліотечної справи

В умовах стрімкого впровадження у освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій і електронних засобів навчання, на бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів покладається місія забезпечення, у межах своєї компетенції, реалізації стратегічних завдань освітянської галузі та безпосередньо свого навчального закладу, що має чітко відбиватися на їх діяльності.     

Актуальним на сьогодні є й питання щодо можливостей здійснення бібліотекою системної й оперативної інформаційної підтримки та розширення освітньо-інформаційного середовища навчального закладу, найбільш повного забезпечення попиту на інформацію, задоволення соціокультурних, самоосвітніх і дозвіллєвих потреб користувачів. 

Сьогодні бібліотека має спрямовувати свої зусилля на формування бібліотечного медіа-простору, як осередку медіа-освіти всіх учасників освітнього процесу, так і впровадження тих нововведень, які дозволять їй максимально ефективно виконувати свою місію – забезпечення модернізації й інформатизації освітнього процесу, як наголошується у Концепції впровадження медіа-освіти в Україні. 

А це потребує інноваційних підходів у діяльності шкільних бібліотек, що передбачає професіоналізм їх працівників, їх ініціативність та творчий підхід до реалізації цих завдань.

Необхідною умовою професійного зростання бібліотекаря, розкриття його творчого потенціалу є, в першу чергу, особистісна зацікавленість у результатах своєї праці. Цю думку виразили й учасники цьогорічної обласної творчої лабораторії шкільних бібліотек з проблеми «Професійність та творчість – запорука успіху бібліотечної справи: досвід роботи переможців та лауреатів Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека», засідання якої відбулося 5 березня 2015 року. 

Учасники творчої лабораторії, а це – переможці та лауреати Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» у 2013/2014 н.р., зазначили, що участь у професійних конкурсах сприяє прояву ініціативи й творчого пошуку, а також підвищує мотивацію до професійного самовдосконалення й самовираження. 

Професійні конкурси, акцентували учасники творчої лабораторії, є значною мірою стимулом зростання особистісної професійної майстерності, а також пошуком нових, нетрадиційних бібліотечної форм, осмисленню сучасних технологій та розширенню спектру їх використання. При цьому важливим акцентом відзначено й розширення співпраці з педагогічним колективом, батьками, залучення й учнів до спільної творчої діяльності.

Під час творчої дискусії «Сучасний погляд на організацію бібліотечного процесу в навчальних закладах у контексті стратегічних завдань освітянської галузі: думка фахівця» з елементами ділової гри, учасники представили своє бачення сучасного бібліотечного процесу та шляхів трансформування бібліотеки у сучасний інформаційно-ресурсний центр. Підсумки даної дискусії були сфокусовані у мультимедійній презентації «Бібліотека як інформаційно-ресурсний центр навчального закладу», підготовленій Н.І. Дяченко, методистом НМЛ виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».

Бібліотекарі, учасники творчої лабораторії, погодилися й певним чином розвили думку, що «системний і цілеспрямований самоосвітній процес – запорука професійного успіху», а продовженням даного меседжу стала активна участь у діловій грі «Портфоліо бібліотекаря», де разом з А.А. Кендюховою (доцент кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти, кандидат педагогічних наук КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського») визначили важливість даного напрямку роботи як для глибокого самоаналізу професійної діяльності, яка є важливим стимулом у підвищенні компетентності та фахової майстерності, так і для зростання власного іміджу.

А Іщенко З.М. (бібліотекар Великовисківської ЗШ І-ІІІ ступенів Маловисківської районної ради, переможець районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека») презентувала власне портфоліо, де показала себе не лише як ініціативний і креативний бібліотекар-професіонал, а й активний член місцевої громади. 

Сучасні технології у практиці роботи бібліотекарів області займають одне з пріоритетних напрямків їх діяльності. С.М. Пляка (методист НМЛ виховної роботи і формування культури здоров’я КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського») презентував цікаві форми використання Інтернет-ресурсів, спрямованих на зацікавлення користувача пошуком інформації, стимулювання його дослідницької діяльності як за допомогою мережі Інтернет, так і користуванням традиційних друкованих джерел. У ході практикуму «До скарбнички бібліотекаря: досвід, ідеї щодо використання можливостей Інтернет-мережі та створення власних веб-ресурсів для розширення інформаційно-бібліотечного простору користувачів» бібліотекарі ознайомилися з аспектами використання квестових технологій та алгоритмом проведення бібліоквесту. 

У рамка проблемного столу «Фахові конкурси як стимул і підґрунтя у системі підвищення професійної майстерності бібліотекаря: особливості участі у Всеукраїнському конкурсі «Шкільна бібліотека» та «Творчої майстерні переможців і лауреатів конкурсу «Шкільна бібліотека» її учасники не лише обговорили особливості проведення останніх фахових конкурсів на місцях а й озвучили певні труднощі при підготовці конкурсних матеріалів та висловили думку, що саме вони дали значний поштовх для осмислення й самоаналізу професійної діяльності.

Бібліотекарі зазначають, що важливим стимулом для перегляду власної системи роботи, упровадження сучасних технологій у бібліотечний процес стали курси підвищення кваліфікації, а їх власні творчі напрацювання у подальшому спонукали колег міста чи району до втілення ідей у практику роботи.

Своїми творчими доробками поділилися учасники лабораторії. Зокрема, Г.Т. Коновал (зав. бібліотекою комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання № 25 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, природничо-математичний ліцей, центр позашкільного виховання «Ліра» Кіровоградської міської ради), лауреат обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» у номінації «Бібліотечний веб-ресурс».

Галина Тихонівна презентувала свій блог і дала цінні поради щодо його наповнення та використання у роботі з користувачами. Як зазначила бібліотекар, її презентація конкурсної роботи і майстер-клас зі створення та наповнення блогу в рамках методичних формувань бібліотекарів м. Кіровограда стала певним стимулом для створення власних веб-ресурсів колегами міста.

Фулга Ніна Євгенівна (Новоукраїнська ЗШ І-ІІІ ступенів № 4 Новоукраїнської районної ради, лауреат районного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека») презентувала свої напрацювання та поділилася досвідом ведення бібліотечної справи, що знайшло відображення у конкурсних матеріалах.  

Варто зазначити, що на районному етапі конкурсу журі Новоукраїнського району дуже відповідально оцінювало конкурсні роботи, тож Ніна Євгенівна стала лауреатом, поступившись незначною кількістю балів своїй колезі Гайдай Л.М., яка стала переможцем районного, а також і обласного етапу конкурсу.  

Свої бачення у наближенні бібліотеки до нової моделі – інформаційного центру навчального закладу представили учасники творчої лабораторії та презентували свої напрацювання, серед них: Мягкова Тетяна Юріївна (Новгородківський НВК) та Гарасько Наталія Іванівна (Миронівська ЗШ І-ІІІ ступенів Світловодського району).


Матеріали учасників лабораторії:


Маємо надію, що ідеї, якими поділилися працівники інституту, та творчі напрацювання учасників творчої лабораторії стануть підґрунтям для нових творчих здобутків!

 

  

 

 

 

 

Переглядів: 727 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar