Вітаю Вас, Гость
Головна » 2013 » Жовтень » 29 » ПІДСУМКИ ПРОВЕДЕННЯ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСТУПНИКІВ ДИРЕКТОРІВ З ВИХОВНОЇ РОБОТИ
13:53
ПІДСУМКИ ПРОВЕДЕННЯ КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЗАСТУПНИКІВ ДИРЕКТОРІВ З ВИХОВНОЇ РОБОТИ

У період з 14 по 25 жовтня 2013 року відбулися курси підвищення кваліфікації заступників директорів з виховної роботи з проблеми «Педагогічне проектування виховної системи загальноосвітнього навчального закладу».

Протягом двох навчальних тижнів було реалізовано навчально-тематичний план, що включав соціально-гуманітарний, професійний та діагностико-аналітичний модулі.  

Соціально-гуманітарний модуль передбачав лекційно-практичні заняття:

- Якісна освіта як пріоритет розвитку сучасного суспільства (Корецька Л.В., директор комунального закладу "Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, старший викладач кафедри дошкільної та початкової освіти);

- Компетенції і компетентності в освітній діяльності педагога (Бик А.С., заступник директора з науково-дослідної діяльності та міжнародного співробітництва, доцент кафедри теорії і методики середньої освіти, кандидат педагогічних наук);

- Україна в світових інтеграційних процесах: ментальний аспект (Митрофаненко Ю.С., старший викладач кафедри теорії та методики середньої освіти, кандидат історичних наук);

- Мовнокомунікативна компетенція педагога як складова професійної компетентності (Небеленчук І.О., старший викладач кафедри теорії та методики середньої освіти, кандидат педагогічних наук);

- Профілактика дитячого травматизму в навчальному закладі (Бурлака Л.Г., методист НМЛ основ здоров’я, безпеки життєдіяльності та охорони праці);

- Атестація педагогічних працівників: сучасні підходи (Корольова С.А., начальник відділу кадрів).

Зміст професійного модуля курсів реалізовано через такі лекційні та практичні заняття:

- Управління інноваційними процесами у навчальному закладі (Калініченко Н.А., завідувач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, доктор педагогічних наук, професор);

- Шляхи реалізації Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України у системі роботи навчального закладу (Міцай Ю.В., завідувач НМЛ виховної роботи та формування культури здоров’я);

- Традиції освітніх закладів Кіровоградщини, їх збереження і примноження (Калініченко Н.А.);

- Розвиток креативності школярів (Павлюх В.В., старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти);

- Впровадження здоров’язбережувальних технологій у практику роботи сучасної школи (Міцай Ю.В.);

- Регіонально-культурологічні проекти у виховному середовищі навчального закладу (Гайда Л.А., методист НМЛ виховної роботи і формування культури здоров’я);

- Навчання та виховання дітей з нейротичними ускладненнями розвитку (Войтко В.В., старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат педагогічних наук);

- Методика проведення екскурсійного заняття (Митрофаненко Ю.С.);

- Науково-методичне забезпечення розвитку виховного середовища навчального закладу (Міцай Ю.В.);

- Особливості впровадження курсу за вибором «Сімейні цінності» (Пляка С.М., методист НМЛ виховної роботи та формування культури здоров’я);

- Педагогічні умови проектної діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі (Жосан О.Е., доцент кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат педагогічних наук);

- Психолого-педагогічний супровід виховного процесу (Гельбак А.М., старший викладач кафедри педагогіки, психології і корекційної освіти, кандидат психологічних наук);

- Діти з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі (Павлюх В.В.);

- Корегування культури міжособистісної взаємодії: попередження та розв’язання конфліктів (Вікторіна О.М., старший викладач кафедри теорії і методики середньої освіти, кандидат філологічних наук);

- Корекційно-виховний вплив на емоційно-вольовий розвиток дітей, які виховуються в умовах сімейної деривації (Войтко В.В.);

- Електронний посібник у системі виховної роботи (Жосан О.Е.);

- Використання виховного потенціалу Інтернет-ресурсу в системі виховної роботи закладу (Пляка С.М.)

Окрім того, слухачі курсів підвищення кваліфікації взяли участь у роботі круглого столу «Творче впровадження педагогічних ідей Василя Сухомлинського у виховній роботі сучасної школи», який провели заступник директора з навчально-організаційної діяльності Нудний В.М. та завідувач НМЛ виховної роботи і формування культури здоров'я Міцай Ю.В. 

До участі в зазначеному заході було запрошено директора центру методичної та соціально-психологічної служби управління освіти Кіровоградської міської ради Пахолівецьку М.В., яка презентували кращий досвід та педагогічні надбання освітян міста Кіровограда. Особливо слухачів курсів зацікавила презентація методичної виставки «Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю» та демонстрація навчальних посібників, збірників, методичних брошур, буклетів, тематичних постерів, підготовлених методичним колективом ЦМСПС і педагогами навчальних закладів міста Кіровограда.

Також під час курсів відбулася конференція з проблеми «Педагогічне проектування виховної системи загальноосвітнього навчального закладу».

Педагогічна практика з проблеми «Становлення та розвиток виховної системи закладу» пройшла на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 Кіровоградської міської ради.

Слухачів курсів підвищення кваліфікації зустріла директор школи Катеруша Л.Л., яка презентувала навчальний заклад, а керівник курсів Міцай Ю.В. – ознайомила із метою та завданнями педагогічної практики. 

Музичний подарунок гості отримали від вокального гуртка «Пісенний зорепад» під керівництвом учителя музичного мистецтва Войтюк О.Ю.

Заступник директора школи з виховної роботи Бойко О.Ф. продемонструвала своїм колегам напрацювання педагогічного колективу щодо створення виховної системи навчального закладу, як способу організації життєдіяльності та виховання школярів. Виховна система школи представляє цілісну й упорядковану сукупність взаємодіючих компонентів та забезпечує розвиток особистості та колективу. Важливою умовою виховної системи навчального закладу є використання системного підходу на рівні структурних підрозділів. У свою чергу виховна система школи, як соціально-педагогічне явище, складається з факторів виховного впливу на особистість.

У ході педагогічної практики слухачі курсів підвищення кваліфікації мали змогу ознайомитись з організацією роботи методичного об’єднання класних керівників «Творчість» та переглянути фрагмент засідання «Технологія підготовки та проведення виховного заходу» (учитель початкових класів Доленко І.О., учитель математики Кернус Л.Ю., практичний психолог Демешкевич В.А.).

Досвід роботи учнівського самоврядування школи презентував педагог-організатор Пілюгін Р.Л. Система учнівського самоврядування передбачає, що головним представницьким органом є Рада організаторів шкільного життя «Лідер», члени якої працюють у 9 комісіях: навчальній, інформаційній, дисципліни і порядку, організації дозвілля, фінансовій, господарській, опікунства та наставництва, туризму і спорту, з охорони життя. Головою Ради є Лідер, якому допомагає Заступник. Крім цього функціонує Школа учнівського самоврядування, в структурі якої Школа «Чомусиків» (1-4 класи), Рада «Школярик» (5-9 класів), Рада «Старшокласник (10-11 класи).

Також слухачі курсів взяли участь у моделюванні заняття школи «Лідер» з проблеми «Організація творчої діяльності школярів у позаурочний час».

Роботу Школи «Добра, Істини, Краси» презентувала Бойко О.Ф. Основне завдання Школи «Добра, Істини, Краси» полягає у формуванні особистості, готової до співпраці, здатної успішно виконувати свою роботу в колективі, усвідомлювати цінність творчості. 

Продовжили презентацію Школи «Добра, Істини, Краси» педагогічні працівники навчального закладу, продемонструвавши низку різноманітних форм роботи для учнів різного віку.

Зокрема проведено:

• для учнів 3 класу гра-подорож країною Добра з теми «Царство Пітьми і Світла» (учителі початкових класів Демешкевич М.А., Слівіна Л.Ф.);

• для учнів 5 класу заняття дискусійного клубу «Істина» з теми «Азбука моральних цінностей: Батьківщина, громадянин, патріот, майбутнє» (учитель української мови та літератури Стародубцова О.І.);

• для учнів 10-11 класів засідання творчого об’єднання «Краса» з теми «Моральна краса – дзеркало твоєї душі» (учитель музичного мистецтва, класний керівник Войтюк О.Ю.)

Підсумком педагогічної практики стало засіданням круглого столу та обговорення проблеми «Виховна система закладу як спосіб організації життєдіяльності дитячого колективу».

Наприкінці курсів підвищення кваліфікації відбувся захист випускних робіт.

Переглядів: 724 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar