Вітаю Вас, Гость
Головна » 2015 » Травень » 6 » НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНИЙ ТРЕНІНГ «МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ГРОМАДСЬКО-АКТИВНИХ ШКІЛ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ЗМІН»
09:31
НАВЧАЛЬНО-ПРАКТИЧНИЙ ТРЕНІНГ «МІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ ГРОМАДСЬКО-АКТИВНИХ ШКІЛ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ЗМІН»

27-28 квітня 2015 року у м. Львові відбувся всеукраїнський навчально-практичний тренінг з проблеми «Міжнародні стандарти громадсько-активних шкіл у контексті сучасних змін».

Тренінг проходив у рамках реалізації проекту «Розвиток громад в Україні шляхом впровадження програми «Школа як осередок розвитку громади» Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» за підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта. Учасниками тренінгу були представники органів управління освітою та працівники обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Кіровоградську область на тренінгу представляв Пляка С.М., методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я.

 

Упродовж двох днів учасники тренінгу під керівництвом тренерів Кріс Джонс (Великобританія), директора Міжнародного центру вдосконалення громадсько-активних шкіл, та Наталії Софій, директора Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», обговорили використання та подальший розвиток міжнародних стандартів якості діяльності громадсько-активних шкіл (ГАШ) у сучасному контексті змін (децентралізація, розвиток освітнього лідерства, ціннісної грамотності). 

 

 

Зокрема, були розглянуті питання:

  • Громадсько-активні школи: важливість створення та розвитку.

  • Цінності. Бачення і місія школи.

  • Лідерство. Різниця між лідерством та менеджментом.

  • Шкільні положення (політика).

  • Навички вчителів та адміністрації школи.

  • Використання даних.

  • Оцінка: визначення і мета, методи.

  • Підтримка персоналу в громадсько-активній школі.



Усі учасники тренінгу отримали навчально-методичні матеріали для використання в роботі.

Серія науково-методичних матеріалів «Стандарти громадсько-активної школи» складається з дев’яти взаємопов’язаних видань, що представляють собою окремі навчально-методичні посібники відповідно до кожного стандарту якості діяльності громадсько-активної школи, які разом дають школам, що прагнуть саморозвитку та самовдосконалення в сфері діяльності школи як осередку розвитку місцевої громади, відповідь на актуальне запитання: «Як підвищити якість діяльності громадсько-активної школи?», а саме:

Стандарти громадсько-активної школи: лідерство: навчально-методичний посібник / Ткаченко Л.М., Ковальчук В.І. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 56 с.

У першому навчально-методичному посібнику «Лідерство» акцент зроблено на демократизації освітнього процесу як напрямі діяльності громадсько-активних шкіл України; розглянуто нормативно-правові засади державно-громадського управління ГАШ; проаналізовано успішний досвід застосування стандарту «Лідерство» на базі ГАШ.

 

Стандарти громадсько-активної школи: партнерство: навчально-методичний посібник / Ткаченко Л. М. Під заг. ред. Даниленко Л. І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 42 с.

У другому навчально-методичному посібнику «Партнерство» акцент зроблено на місцігромадсько-активних шкіл у налагодженні соціального партнерства;розглянуто оцінювання якості діяльності ГАШ як дієвого інструменту в налагодженні партнерства; проаналізовано успішний досвід проведення самооцінювання діяльності ГАШ за стандартом «Партнерство».

 

Стандарти громадсько-активної школи: соціальна інклюзія: навчально-методичний посібник / Найда Ю.М., Ткаченко Л.М. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 68 с.

У третьому навчально-методичному посібнику «Соціальна інклюзія» акцент зроблено на розгляді понять «соціальна ізоляція», «соціальна інклюзія» та «соціальна інтеграція»; представлено поняття, принципи та складові інклюзії та інклюзивної освіти; розглянуто труднощі, які виникають під час впровадження інклюзивної освіти; проаналізовано досвід реалізації програм та проектів громадсько-активних шкіл України, спрямованих на забезпечення соціальної інклюзії.

 

Стандарти громадсько-активної школи: послуги: навчально-методичний посібник / Ткаченко Л.М. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 40 с.

У четвертому навчально-методичному посібнику «Послуги» акцент зроблено на змісті та видах послуг у діяльності громадсько-активних шкіл; розглянуто труднощі та ризики під час оцінювання якості послуг, що їх надають громадсько-активні школи; проаналізовано досвід роботи громадсько-активних шкіл щодо надання послуг.

 

Стандарти громадсько-активної школи: волонтерство: навчально-методичний посібник / Товкало М.Я. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 52 с.

У п’ятому навчально-методичному посібнику «Волонтерство» акцент зроблено на впливі волонтерства на навчальний процес; розглянуто труднощі та ризики розвитку волонтерства в загальноосвітньому закладі; представлено успішне портфоліо шкільного волонтера.

 

 

Стандарти громадсько-активної школи: навчання впродовж усього життя: навчально-методичний посібник / Шиян Р.Б. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 66 с.

У шостому навчально-методичному посібнику «Навчання впродовж усього життя» акцент зроблено на реалізації засад навчання впродовж усього життя на рівні школи та його впливі на якість навчально-виховного процесу; розглянуто труднощі та ризики розвитку впровадження засади «навчання впродовж життя»; представлено успішне портфоліо громадсько-активних шкіл України.

 

Стандарти громадсько-активної школи: розвиток громади: навчально-методичний посібник / Товкало М.Я. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 50 с.

У сьомому навчально-методичному посібнику «Розвиток громади» акцент зроблено на реалізації засад розвитку громади на рівні школи та його впливі на навчально-виховний процес; розглянуто ризики та труднощі, що виникають під час розвитку громади; представлено успішне портфоліо громадсько-активних шкіл України.

 

Стандарти громадсько-активної школи: залучення батьків: навчально-методичний посібник / Товкало М.Я. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 66 с.

У восьмому навчально-методичному посібнику «Залучення батьків» акцент зроблено назалученні батьків до діяльності школи та його впливі на навчально-виховний процес; розглянуто труднощі та ризики під час залучення батьків до діяльності школи; представлено успішний досвід залучення батьків до діяльності школи.

 

Стандарти громадсько-активної школи: шкільна культура: навчально-методичний посібник / Товкало М.Я. Під заг. ред. Даниленко Л.І., — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2014. — 40 с.

У дев’ятому навчально-методичному посібнику «Шкільна культура» акцент зроблено на розвитку шкільної культури та її впливі на навчально-виховний процес; розглянуто труднощі та ризики впровадження демократичної шкільної культури; представлено успішне портфоліо громадсько-активних шкіл України.

 

Серію науково-методичних матеріалів «Стандарти громадсько-активної школи» схвалено для використання Міністерством освіти і науки України (протокол № 2 від 05 березня 2014 року).

Шлях до громадсько-активної школи (постер).

Міжнародні стандарти якості діяльності ГАШ. Найкращі практики та їх вдосконалення (буклет).

Кейс стаді з дослідження впливу міжнародних стандартів якості громадсько-активних шкіл на ефективність діяльності ГАШ (посібник).

Переглядів: 600 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar