Вітаю Вас, Гость
Головна » 2015 » Червень » 4 » Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю
09:34
Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю

Міністерством освіти і науки України розроблено методичні рекомендації щодо засад діяльності музеїв історичного профілю дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів (лист МОН від 22.05.2015 р. № 1/9-255)

Рекомендації підготовлені з метою сприяння організації роботи з патріотичного виховання дітей та молоді у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладах.

У МОН наголошують на особливо важливої ролі музеїв історичного профілю навчальних закладів у патріотичному вихованні дітей та учнів та формуванні їхньої громадянської позиції.

Надані методичні рекомендації мають використовуватися навчальними закладами у практичній роботі.

У Міносвіти переконані, що музей є важливим засобом навчально-виховної роботи, формування всебічно освіченої особистості, виховання патріотів українського народу.

«Музеї навчальних закладів, музейна педагогіка як важливі виховні засоби повинні нести правдиві знання про історичне минуле нашого народу, його боротьбу за волю та державну незалежність», - йдеться у рекомендаціях.

Навчальним закладам рекомендовано у різних формах музейної роботи враховувати сучасні події в житті українського народу: громадянський подвиг учасників Революції гідності, вшанування пам'яті героїв Небесної сотні, патріотизм українських воїнів у боротьбі за незалежність та територіальну цілісність України від зазіхань агресора.

Також виховна робота навчального заходу та діяльність музею і його активу, зокрема, можуть передбачати шефство над українськими воїнами, які брали участь в АТО, а також їхніми родинами.

Для реалізації зазначеного Міністерство освіти і науки України рекомендує органам управління освіти, керівникам навчальних закладів скласти плани роботи музеїв, привести у відповідність до трактувань української та світової історичної науки терміни, вживані в музейних експозиціях, проаналізувати та перевірити історичну достовірність окремих дат, тверджень, посилань та оцінок подій і фактів.

Також у рамках виконання рекомендацій школи мають уточнити, а за необхідності змінити, назви музеїв, оновити їх експозиції, провести польові експедиції з учнівською молоддю місцями бойових дій на території рідного краю, розробити нові або уточнити окремі складові діючих тематичних історико-краєзнавчих маршрутів, популяризувати роботу музеїв у засобах масової інформації тощо.

Для виконання зазначених рекомендацій, методичного супроводу та консультацій з питань музейної справи у Міносвіти радять навчальним закладам звертатися до обласних центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів, а також налагодити співпрацю музеїв з обласними та міськими організаціями Національної спілки краєзнавців України, осередками Українського географічного товариства, державними та комунальними музеями, архівними установами.

Міністерством освіти також надано джерела та Інтернет-ресурси, що сприятимуть виконанню рекомендацій.

Матеріали з веб-сайту Osvita.ua

Переглядів: 526 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar