Вітаю Вас, Гость
Головна » 2012 » Червень » 19 » Методичні рекомендації для проведення серпневих конференцій для шкільних бібліотекарів
15:44
Методичні рекомендації для проведення серпневих конференцій для шкільних бібліотекарів

Під час серпневих конференцій у рамках засідання методичного об’єднання шкільних бібліотекарів  доцільно:  

- ознайомити з результатами Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» та регіональних конкурсів професійної майстерності бібліотекарів;

- започаткувати проведення щорічних районних, міських конкурсів професійної майстерності бібліотекарів (за спільним рішенням бібліотекарів регіону) та враховувати їх результати при атестації бібліотечних працівників й визначені рейтингу навчальних закладів; 

- використовуючи інтерактивні методи («коло ідей», «мозковий штурм», «аукціон ідей», «відкритий мікрофон» тощо), визначити актуальні напрямки, стратегічні завдання для оновлення бібліотечного процесу; змісту діяльності бібліотек щодо реалізації науково-методичної проблеми на навчальний рік з урахуванням результатів конкурсу та намітити шляхи їх реалізації;

- ознайомити з програмою розвитку бібліотек навчальних закладів свого регіону й визначити основні напрямки діяльності самих працівників щодо її реалізації;

- обговорити найбільш доцільну структуру методичної роботи з бібліотекарями в регіоні, визначитися кожному з бібліотекарів щодо участі у запропонованих формах методичних формувань (школа молодого чи новопризначеного бібліотекаря; творчій, динамічній чи проблемній групах; клубі творчо працюючого бібліотекаря, школах підвищення професійної майстерності чи школах передового досвіду та ін.);

- організувати майстер-класи бібліотекарів, досвід яких вивчався на рівні регіону, області, а також переможців Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека»;

- представити творчі доробки бібліотекарів, які підвищували кваліфікацію на курсах при ІППО; 

- ознайомити з досвідом роботи:

Полтавець С.В., бібліотекаря Компаніївської ЗШ І-ІІІ ступенів, презентованим у рамках обласної лабораторії шкільних бібліотекарів з проблеми «Створення сучасної моделі бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу: практичний аспект» (за матеріалами, підготовленими для учасників обласного семінару бібліотекарів) та представленим у статті «Школа – це перш за все книга» (Педагогічний вісник, 2010, № 3-4);

Ружанської Т.В., провідного бібліотекаря Помічнянської ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 Добровеличківської райдержадміністрації, представленого у статті «Ігрова діяльність на бібліотечних уроках як засіб виховання інтересу до книги, становлення і розвитку читацької компетентності школярів» (Педагогічний вісник, 2011, № 3-4) та матеріалах обласної творчої лабораторії з проблеми «Плекання компетентного читача засобами сучасних бібліотечних та інформаційно-комунікативних технологій», розміщених на  сайті НМК виховної роботи і шкільних бібліотек http://koippo414.at.ua

- напрацювати орієнтовну модель чи програму особистісного професійного зростання бібліотекаря;

- обговорити основні позиції діяльності бібліотек щодо популяризації педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

НМК виховної роботи і шкільних бібліотек пропонує акцентувати увагу на розгляді таких питань:

  • Створення сучасної моделі бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу: практичний аспект.

  • Інформаційні технології як засіб оновлення змісту роботи бібліотеки навчального закладу.

  • Роль бібліотеки у формуванні здоров’язбережувального середовища.

  • Оптимізація бібліотечного процесу: шляхи вирішення, творчий підхід.

  • Формування ціннісних орієнтацій читачів засобами художніх творів українських письменників. 

  • Нетрадиційні форми популяризація сучасної дитячої книги. 

  • Інформаційно-комунікативні технології в роботі з читачем: системний підхід, досвід, практика впровадження.

  • Роль бібліотеки у стимулюванні дослідницько-пошукової діяльності школярів, пов’язаної з книгою.

  • Сучасний підхід до наочної популяризації бібліотечного фонду.

  • Інтернет-ресурси у розширенні інформаційного простору користувачів.

  • Проектна діяльність бібліотекаря й читача: аспекти співпраці.

  • Творчий тандем «бібліотекар-педагог-учень» у створенні позитивної мотивації до читання сучасних дитячих творів.

  • Роль шкільної бібліотеки у популяризації педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

Переглядів: 1852 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 2.0/3
Всього коментарів: 0
avatar