Вітаю Вас, Гость
Головна » 2012 » Червень » 19 » Методичні рекомендації для проведення серпневих конференцій для організаторів виховної роботи та позашкільної освіти
14:59
Методичні рекомендації для проведення серпневих конференцій для організаторів виховної роботи та позашкільної освіти

На секціях заступників директорів шкіл з виховної роботи, педагогів-організаторів, класних керівників, працівників позашкільних навчальних закладів рекомендується, готуючись до Першого уроку, опрацювати Концепцію Загальнодержавної програми «Здоров’я – 2020: український вимір» та досвід здоров’язбережувальної діяльності Шкіл сприяння здоров’ю, що представлений на сайті НМК виховної роботи і шкільних бібліотек – http://koippo414.at.ua .    

Як свідчить практика, в рамках серпневих конференцій для організаторів виховного процесу ефективним є проведення семінарів-практикумів, круглих та проблемних столів, тематичних дискусій, творчих майстерень, ділових ігор, тренінгів, які необхідно підпорядкувати актуальним аспектам проектування, ефективного функціонування та розвитку виховних систем навчальних закладів.

Під час серпневих конференцій працівники НМК рекомендують: 

- обговорити концептуальні засади, основні напрямки сучасного виховного процесу та визначити шляхи вдосконалення виховної роботи закладів освіти у 2011-2012 н.р.;

- визначитися щодо науково-методичної виховної проблеми регіону, закладу на навчальний рік та намітити шляхи їх реалізації;

- визначити найбільш доцільну структуру методичної роботи з організаторами виховного процесу в регіоні (закладі) та презентувати найефективніші моделі методичної роботи з класними керівниками;

- презентувати кращий досвід роботи заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів, класних керівників щодо становлення та розвитку виховної системи школи, класу;

- розкрити систему роботи організаторів життєдіяльності учнівського колективу та їх досвід щодо моделювання структури виховної роботи закладу, класу;

- здійснити організаційну та інформаційно-методичну підготовку до проведення шкільного, районного (міського) етапів Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року».

Також важливо опрацювати та здійснити аналіз наказів:

1. Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України: 

«Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (від 31.10.2011р. № 1243);

«Про затвердження Положення про Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» (від 20.12.2011р. № 1459).

2. Управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації:

«Про підсумки обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю (від 24.04.2012р. №203);

«Про підсумки обласного конкурсу на кращі методичні матеріали щодо здорового способу життя «Здорове майбутнє Кіровоградщини» (від 28.04.2012р. № 207);

«Про нагородження учасників та переможців обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» (від 05.06.2102р. № 269).

У рамках організації самоосвітнього процесу доцільно розкрити актуальні питання виховання через різні форми методичної роботи:

- творчі лабораторії «Формуємо духовність, загальнолюдські й національні цінності», «Моделювання траєкторії особистісного зростання вихованця: психолого-педагогічний аспект», «Крок за кроком до виховного простору»;

- методичні діалоги «Особистісно орієнтовані технології в організації виховного процесу: досвід реалізації»; «Особливості формування виховуючого середовища: взаємодія педагогів, батьків та громадськості»;

- проблемні столи «Сучасні виховні технології в системі роботи організаторів виховного процесу: досвід педагогів та педколективів області», «Від творчого педагога до творчого вихованця», «Плекання творчості педагога – запорука ефективного виховного процесу», «Модернізація виховної роботи школи з урахуванням гендерної політики»;

- майстер-класи «Становлення творчого колективу і особистості через взаєморозвиток і взаємозбагачення»; «Ціннісні орієнтири сучасної молодої людини: аспекти самовиховання», «Збагачення духовного світу вихованців засобами краєзнавчої роботи». 

З метою презентації позитивного досвіду роботи педагогічних колективів, педагогів району (міста) з актуальних проблем виховання варто обговорити пропозиції щодо участі у Всеукраїнських науково-практичних конференціях, що відбудуться на базі КОІППО імені Василя Сухомлинського: 

- «Науково-методичні умови виховання громадянина-патріота в педагогіці В.О. Сухомлинського та сучасній освітній практиці» (20-21.09.2012р.);

- «Інтеграція освітньо-виховної та оздоровчої діяльності в умовах навчального закладу» (06-07.11.2012р.).

З працівниками позашкільних навчальних закладів НМК виховної роботи і шкільних бібліотек рекомендує:

обговорити стан та перспективи розвитку позашкільної освіти регіону;

проаналізувати участь позашкільних навчальних закладів, керівників гуртків у обласних та Всеукраїнських методичних заходах, конкурсах, фестивалях, акціях, виставках;

презентувати досвід роботи, організувати майстер-класи, творчі лабораторії, майстерні переможців та лауреатів І-ІІІ етапів Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» в номінаціях: «Керівник гуртка», «Методист позашкільного навчального закладу», «Заступник директора позашкільного навчального закладу», «Директор позашкільного навчального закладу»;

опрацювати розділ «Позашкільна освіта» науково-методичного журналу КОІППО імені Василя Сухомлинського «Педагогічний вісник», в якому розміщено інформаційно-аналітичні та методичні матеріали з проблеми розвитку позашкільної освіти в області (№ 1(21), 2012р.);

здійснити організаційну та інформаційно-методичну підготовку щодо участі у Всеукраїнському конкурсі-огляді соціально-педагогічних виховних систем позашкільних навчальних закладів у 2012 році (наказ Національного еколого-натуралістичного Центру від 14.03.2012р. № 53).

Також доцільно обговорити науково-методичні питання: 

«Вплив позашкільного навчального закладу на становлення та розвиток виховного простору регіону».

«Виховний потенціал позашкільного навчального закладу у розвитку обдарувань та здібностей школярів».

«Роль позашкільних навчальних закладів у зміцненні та збереженні здоров’я дітей».

«Організація моніторингу як механізму управлінського впливу на підвищення ефективності діяльності позашкільних навчальних закладів».

«Впровадження сучасних освітніх інноваційних технологій та їх вплив на підвищення якості навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах».

«Науково-дослідна робота учнів в позашкільному навчальному закладі».

«Роль позашкільного навчального закладу у формуванні толерантного ставлення до соціально-культурного різноманіття регіону».

Переглядів: 2077 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar