Вітаю Вас, Гость
Головна » 2013 » Листопад » 24 » Інформація про Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Моніторинг рівня здоров’я учнівської молоді: здобутки та перспективи»
18:51
Інформація про Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Моніторинг рівня здоров’я учнівської молоді: здобутки та перспективи»

21 листопада 2013 року на базі Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з проблеми «Моніторинг рівня здоров’я учнівської молоді: здобутки та перспективи».

Програма конференції

У роботі конференції взяли участь наукові, науково-педагогічні працівники Національної академії педагогічних наук України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, інститутів післядипломної педагогічної освіти; керівники загальноосвітніх навчальних закладів; вчителі основ здоров’я, практичні психологи; медичні працівники.

З вітальним словом до учасників конференції звернувся Мовчанюк Віталій Остапович, почесний президент Української асоціації «Рух за здоровий спосіб життя», координатор Європейської мережі шкіл сприяння здоров’ю в Україні (1994-2001 рр.), Заслужений лікар України. Він здійснив короткий екскурс в історію впровадження проекту «Здоров’я через освіту», згадавши імена педагогічних та медичних працівників, які доклали немало зусиль для реалізації здоров’язбережувальних підходів. Серед них: Михайло Згуровський, Андрій Сердюк, Василь Кремень, Олександра Савченко, Тетяна Бойченко, Анатолій Царенко, Лідія Ващенко, Валентина Шаповалова, Геннадій Апанасенко, Марія Гончаренко, Віра Морозова, Валентина Оржеховська, Світлана Кириленко, Георгій Даниленко, Валерій Горащук.

У ході пленарного засідання зазначено, що рівень здоров’я переважної більшості дітей потребує різного ступеня корекції, що в свою чергу вимагає використання системи його моніторингу. Також відзначено активність шкіл сприяння здоров’ю у забезпеченні моніторингу рівня здоров’я учнівської молоді.

Зокрема, Бойченко Тетяна Євгенівна, кандидат педагогічних наук, доцент, провідний науковий співробітник НДІППО УМО НАПН України у своїй доповіді акцентувала увагу на критеріях та можливостях моніторингу рівня здоров’я школярів.

Тетяна Євгенівна наголосила, що за допомогою моніторингу досліджують такі складові системи освіти:

  • ресурси, що вкладаються в освіту (стан будівель, обладнання, забезпечення навчальними матеріалами, кількість педагогів, витрати на освіту);
  • освітній процес (структурування змісту освіти, програми, навчально-методичні комплекти, навантаження педагогів, розподіл годин);
  • результати, які продукує освітня система (досягнення з ключових дисциплін, рівень компетентності, рівень здоров’я учасників навчально-виховного процесу).

Даниленко Георгій Миколайович, доктор медичних наук, старший науковий співробітник ДУ «Інститут охорони здоров’я дітей та підлітків Національної академії медичних наук України» розкрив медико-соціальні проблеми моніторингу здоров’я дітей у загальноосвітніх навчальних закладах.

Показники особистісного здоров’я педагогічних працівників були презентовані у виступі Бондарчук Олени Іванівни, доктора психологічних наук, професора, завідувача кафедри психології управління ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України.

Серед них:

  • психологічна грамотність, знання про внутрішній світ людини, умови та можливості його розвитку;
  • усвідомленість внутрішнього (власних потреб, мотивів, емоцій, думок, здатностей, способів дій, власного призначення в світі) та зовнішнього світу (реалістичне, вільне від забобонів та упереджень сприйняття дійсності);
  • детермінація поведінки мотивами особистісного та духовного розвитку, самовдосконалення, ціннісне ставлення до здоров’я загалом;
  • незалежність, самостійність і відповідальність вибору позиції, життєвого шляху, вчинків;
  • максимально творче використання суб’єктом своїх здібностей, схильностей у процесі просоціальної діяльності за покликанням;
  • конструктивне ставлення до негативного зворотного зв’язку та життєвих труднощів;
  • гуманістична спрямованість: ставлення до себе та інших як до гідної особистості, повага до потреб і прав інших людей та свої власних, сприяння іншим людям у задоволенні їхніх базових потреб, сприяння у розвитку інших і саморозвитку;
  • здатність встановлювати гармонійні міжособистісні стосунки.

Проблемам моніторингу у програмі післядипломного розвитку здоров’язбережувальної компетентності вчителя основ здоров’я приділено увагу у виступі Василашко Ірини Павлівни, начальника відділу моніторингу освітніх процесів Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.

Міцай Юлія Віталіївна, завідувач науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров’я комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» висвітлила проблему співпраці класного керівника та батьків учнів в організації моніторингу здоров’я дітей.


У виступі наголошено, що класний керівник – основний організатор виховної роботи, який безперервно взаємодіє з вихованцями, створює умови для їх повноцінного фізичного, психічного, духовно-морального, соціального розвитку та забезпечує формування ціннісного ставлення до здоров’я. І саме класний керівник повинен стати ланкою між педагогами, батьками, медичними працівниками в процесі формування навичок здорового способу життя та забезпеченні моніторингу рівня здоров’я учнівської молоді.

Окрім того, Ю.В. Міцай представила результати опитування класних керівників та батьків за такими напрямами:
  • Оздоровчі пріоритети родин (сімей) учнів.
  • Основні аспекти здоров’язбереження в діяльності класного керівника.
  • Формування валеологічної грамотності батьків.
  • Оцінка батьків щодо впливу класного керівника на формування в учнів основ здорового способу життя.
  • Оцінка батьків щодо рівня вирішення завдань Школи сприяння здоров’ю.
Учасники конференції взяли участь у роботі круглого столу з проблеми «Моніторинг рівня здоров’я школярів: багаторівневість і міжгалузевість» та тематичній дискусії «Організаційно-методичні засади моніторингу рівня здоров’я учнівської молоді».

У ході конфереції організовано виставку дитячих малюнків «Здорова родина – здорова країна».


Переглядів: 1246 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar