Вітаю Вас, Гость
Головна » 2013 » Листопад » 28 » Інформація про Міжнародну конференцію «Програма «Школа як осередок розвитку громади» 10 років упровадження в Україні:знання,практика,досвід»
10:19
Інформація про Міжнародну конференцію «Програма «Школа як осередок розвитку громади» 10 років упровадження в Україні:знання,практика,досвід»

25-26 листопада 2013 року у м. Ірпені Київської області відбулася Міжнародна конференція з питань розвитку громадсько-активних шкіл, присвячена 10-річчю програми «Школа як осередок розвитку громади» в Україні.

Програма конференції.

Конференція мала на меті представлення ресурсів, розроблених в рамках проекту; створення форуму для обміну досвідом, найкращими практиками та моделями розвитку громадсько-активних шкіл; зміцнення зв'язків між ініціативами в країнах в інтересах розширення співпраці; розширення мережі громадсько-активних шкіл; створення планів для подальшого розвитку та підтримки громадсько-активних шкіл в Україні.

Участь у конференції взяли навчальні заклади, працівники управлінь освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти, представники громадських організацій України та гості із Азербайджану, Великобританії, Вірменії, Казахстану, Молдови, Монголії, Польщі, Росії, Таджикистану, Чехії.

Кіровоградську область представляли С.М. Пляка, методист науково-методичної лабораторії виховної роботи і формування культури здоров'я КЗ «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», О.А. Усач, директор Іванівської ЗШ І-ІІІ ступенів Новоукраїнської районної ради, О.В. Єфімов, директор Добронадіївської ЗШ І-ІІІ ступенів Олександрійської районної ради.


З вітальним словом до присутніх звернулися Н.З. Софій, директор Всеукраїнського фонду «Крок за кроком»; Н. Дейчаківський, керівник програм Фонду Чарльза Стюарта Мотта, співкоординатор програм розвитку громадянського суспільства США та спеціальних ініціатив міжнародних програм Фонду Мотта; Ч. Лорінчі, міжнародний експерт з питань створення та розвитку громадсько-активних шкіл в Центральній та Східній Європі; Л.І. Даниленко, професор кафедри парламентаризму та політичного менеджменту Національної академії державного управління при Президентові України, доктор педагогічних наук, науковий керівник програми «Школа як осередок розвитку громади».

 

Учасники конференції мали змогу переглянути відеофільм «Школа для громади, громада для школи» про Борівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дитячий садок» Макарівського району Київської області, яка 10 років тому стала першою в Україні, що обрала модель ГАШ і працює в цьому напрямку понині. За словами Н. Софій, у період з 2003 року по 2013 рік громадсько-активними школами стало ще 810 навчальних закладів і зараз в Україні їх налічується 811.

У своєму виступі Н. Софій зазначила, що соціальні зміни та трансформація освітніх систем зумовлюють актуальність ГАШ у світі і, зокрема, в Україні. Успіху впровадження такої моделі начального закладу сприяє відсутність суперечностей законодавства в галузі освіти стандартам ГАШ; зацікавленість педагогів, керівників шкіл, науковців та керівників місцевого самоврядування; встановлення партнерських стосунків на національному та міжнародному рівнях; підтримка мережі ГАШ обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком»; постійний розвиток моделі ГАШ шляхом її розповсюдження та якісного вдосконалення; ведення просвітницької діяльності серед широкої громадськості; впровадження моделі ГАШ на рівні освітньої політики тощо.

В перспективі на 2014-2016 рр. заплановано реалізацію проекту «Від практики до політики: як зробити ГАШ життєздатним», що передбачає розвиток якості діяльності ГАШ у співпраці з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти, поширення міжнародних стандартів якості, співпрацю з місцевими органами самоврядування щодо вдосконалення місцевих програм розвитку освіти.

Подальші виступи під час пленарного засідання були присвячені досвіду Львівської, Полтавської та Київської областей щодо упровадження на їх територіях програми «Школа як осередок розвитку громади». Багатовимірність виступів кожної делегації забезпечувала наявність у їх складі науковців, працівників обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти, органів управління освітою, директорів шкіл та учителів. 


Делегація Львівської області


Делегація Полтавської області


Делегація Київської області

Таким чином інші учасники конференції отримали нагоду побачити як комплексно реалізуються завдання програми.

Особливості національних і регіональних моделей громадсько-активних шкіл у Вірменії, Казахстані, Молдові, Росії та Чехії були розглянуті під час трьох секційних засідань, фасилітаторами яких були О. Фоміна, виконавчий директор Красноярського центру «Співробітництво на місцевому рівні» (Росія), Л. Сімкова, координатор проекту з розвитку громадсько-активних шкіл Освітньої Програми «Крок за кроком» (Молдова); М. Лауерманн, голова Асоціації консультантів з питань організаційного розвитку (Чехія); Ж. Дохолян, президент громадської організації «Forcе» (Вірменія), Г. Кассіманова, директор громадської організації «Фонд неперервної освіти» (Казахстан). Участь у роботі секцій взяли учасники конференції від Кіровоградської області.


Після секційних засідань було організовано виставку діяльності ГАШ, присвячену 10-річчю впровадження програми «Школа як осередок розвитку громади». У ході відкритого спілкування всі учасники заходу могли поділитися своїми успіхами, встановити ділові зв’язки та обмінятися враженнями.

 

 

 

 

  

У другий день конференції її учасники взяли участь у панельній дискусії «Громадсько-активні школи: міжнародний досвід», яку провели К. Джонс, директор Міжнародного центру підтримки громадсько-активних шкіл (Великобританія), Д. Френкіш, директор початкової школи «Broad Heath» (Великобританія), Е. Толвинська-Кроліковська, президент Федерації освітніх ініціатив (Польща), В. Бахмін, консультант Фонду Чарльза Стюарта Мотта (Росія).

 

 


По завершенню дискусії для бажаючих були проведені майстер-класи «Підходи громадсько-активних шкіл для дітей та молоді» та «Розробка та впровадження стратегії розвитку громадсько-активних шкіл: роль обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти».

 

Із заключним словом і закликом до подальшої тісної співпраці до учасників конференції звернулись Н. Софій, Л. Даниленко, К. ДжонсУ свою чергу учасники конференції висловили задоволення від плідної роботи протягом двох днів та подякували організаторів за змістовний захід.

Переглядів: 858 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 0
avatar