Вітаю Вас, Гость
Головна » 2015 » Січень » 21 » ІІІ обласні пам’яткознавчі студії імені Євгенії Чабаненко
10:26
ІІІ обласні пам’яткознавчі студії імені Євгенії Чабаненко
Повідомляємо, що відповідно до п. 31 додатка до наказу департаменту освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації від 08.12.2014 р. № 471 «Про проведення обласних науково-методичних заходів, конференцій, семінарів, засідань творчих груп, занять шкіл творчого вчителя, педагогічної майстерності, майстер-класів, тренінгів тощо у 2015 році» на 16 квітня 2015 року заплановано проведення ІІІ обласних пам’яткознавчих студій імені Євгенії Чабаненко з проблеми «Пам’ятки монументального мистецтва Кіровоградщини: дослідження та використання у навчально-виховному процесі».  

УМОВИ
проведення ІІІ обласних пам’яткознавчих студій
імені Євгенії Чабаненко

У 2012 році започатковано обласні пам’яткознавчі студії, присвячені пам’яті нашої землячки Євгенії Михайлівни Чабаненко, яка здійснила вагомий внесок у розвиток українського пам’яткознавства та краєзнавства.

Чергове зібрання буде присвячене проблемі «Пам’ятки монументального мистецтва Кіровоградщини: дослідження та використання в освітньому просторі».

Організатор заходу

Комунальний заклад «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»

Час і місце проведення

Студії відбудуться 16 квітня 2015 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

Завдання

  • Збір та систематизація відомостей про пам’ятки монументального мистецтва Кіровоградщини з метою їх популяризації та використання змістового потенціалу у навчально-виховному процесі.

  • Визначення місця і ролі пам’яток у системі духовних і матеріальних цінностей нашого суспільства.

  • Популяризація нових форм і методів громадянсько-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді.

  • Доповнення експозицій музеїв та встановлення на навчальних закладах меморіальних дошок з метою увічнення пам’яті випускників навчальних закладів – українських воїнів – борців за територіальну цілісність і незалежність України.

  • Виховання цивілізованого ставлення до культурної спадщини українського народу.

  • Вшанування пам’яті Є.М.Чабаненко.

Орієнтовна тематика

Історія встановлення та існування пам’яток монументального мистецтва Кіровоградщини (пам’ятник, скульптура, монумент, статуя, меморіальна дошка, барельєф, бюст, меморіал, обеліск, стела, тріумфальна арка, тріумфальна колона, пам’ятки археології-статуї, козацькі хрести тощо).

Пам’ятники воєнної історії, зокрема – Другої світової війни.

Життя і діяльність видатних земляків-скульпторів.

Діяльність меценатів, благодійників, громадських об’єднань, пов’язана із встановленням пам’ятників.

Пам’ятки монументального мистецтва в музейних зібраннях та приватних колекціях.

Сучасні пам’яткоохоронні проекти на Кіровоградщині.

Форми і методи використання пам’яток монументального мистецтва у системі діяльності навчальних закладів.

Учасники

До участі у студіях запрошуються педагоги, науковці, викладачі, аспіранти, працівники державних та громадських музеїв, архівів, бібліотек, керівники краєзнавчих гуртків та шкільних музеїв, краєзнавці-аматори, колекціонери.

Порядок проведення

Заявки щодо участі та матеріали до збірника студій подавати до 1 квітня 2015 року електронною поштою на адресу gayda73@ukr.net

Додаткову інформацію можна отримати за телефонами: 24-45-95, 066-944-62-53, 067-742-29-34.

При визначенні виду пам’ятки монументального мистецтва
рекомендуємо скористатися такою інформацією.

Пам’ятник – витвір мистецтва, створений для увічнення пам’яті про людей і події. Найпоширеніші види пам’ятників – скульптурна група, статуя, бюст, меморіальна дошка, тріумфальна арка, колона, обеліск тощо. Прототипами пам’ятників були поховальні споруди найдавніших людських суспільств – мегаліти і кургани, а також обеліски, піраміди тощо. У наступні епохи гробниці і надгробки нерідко виконували роль пам’ятників. Проте зазвичай під пам’ятником у вузькому сенсі розуміють твори, в яких меморіальна функція виразно переважає над поховальною або культовою (хоча останні і не виключаються).

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об’ємну, тривимірну форму і виконуються із твердих чи пластичних матеріалів. Скульптура зображує головним чином людину, рідше тварин, її головні жанри – портрет, історичні, побутові, символічні, алегоричні зображення, анімалістичний жанр. За своєю формою розділяють два види скульптури: рельєф та круглу скульптуру. Остання в залежності від призначення ділиться на монументальну (великі архітектурні ансамблі, пам’ятники), монументально-декоративну (прикрашає будинки та парки) та станкову (зазвичай представлена в музеях, на виставках або є частиною інтер’єру).

Монумент – значний за розмірами пам’ятник штучного походження. В архітектурному плані пам’ятники організовують простір, нерідко пам’ятники виконують роль візуального центру площі або іншого громадського простору. Розрізняють монументи: 1) архітектурна або скульптурна споруда на честь видатної події чи особи; пам’ятник, будівля, статуя. 2) споруда на могилі з мармуру, бронзи, граніту тощо на пам’ять про померлого.

Статуя – твір круглої скульптури, що зображує людину або тварину (подеколи також міфологічні або фантастичні істоти); один з основних видів скульптури. Статуї мають тривимірний об’єм і, зазвичай, встановлюються на постаменті. Невеликі статуї, якими прикрашають інтер’єр, називають статуетками. Окремо поставлена статуя широко використовується для оздоби садів, фасадів палаців.

Меморіальна дошка – плита, зазвичай з довговічного каменю (мармуру, граніту) чи металевого сплаву (бронза, чавун), що увічнює пам’ять про знамениту особу або подію.

Барельєф – скульптурна композиція, виконана на площині і пов’язана з тлом. Відповідно до висоти розрізняють високий рельєф (горельєф) і низький (барельєф або плоскорізьба); переважно застосовується в архітектурній декорації і в мистецькому промислі.

Бюст, синонім погруддя – в скульптурі зображення людини з відображенням торсу від обличчя до грудей. 

Меморіал – об’єкт або архітектурна, скульптурна споруда, архітектурно-ландшафтний ансамбль в пам’ять про щось або когось, як правило, людину, яка померла або події.

Військовий меморіал – об’єкт або споруда в пам’ять тих, хто загинув або був поранений у війні. Найпоширенішим типом меморіалу є надгробок.

Обеліск – монументальний гранчастий стовп, який звужується доверху і закінчується на вершині пірамідою. Зазвичай встановлюється як декоративний мотив чи пам’ятник. Його форма походить від давньоєгипетських храмів на честь бога Сонця. Обеліски широко використовувались у європейській архітектурі з Нового часу як домінанти міського середовища, а також як меморіальні пам’ятки. Зазвичай мали чотиригранну форму, нерідко встановлювались на постаментах і п’єдесталах, прикрашались гербами, дошками з присвятними написами.

Стела – кам’яна, мармурова, гранітна або дерев’яна плита з висіченими на ній текстами або зображеннями. Встановлюється як поховальний або пам’ятний знак.

Тріумфальна арка – монументальне оформлення проїзду або урочиста споруда на честь військових перемог і знаменних подій, на честь видатної особи чи події. Брама з одним або трьома арочними отворами, прикрашена скульптурами і написами.

Тріумфальна колона – монумент у вигляді колони, що встановлюється на честь військової перемоги, визначної події чи певної видатної особи. Зазвичай колона розміщується на п’єдесталі і завершується скульптурою — символом перемоги. Вперше тріумфальні колони з’явились у Стародавньому Римі. У Новий час такі колони розташовувались на центральних площах міст, увінчувались статуями царських осіб, військових діячів або алегоричними композиціями.

Пам’ятники Великої Вітчизняної війни – братські та одинокі могили, скульптурні, архітектурні та інші споруди і об’єкти, що увічнюють пам’ять про події війни та її учасників.


Умови проведення (для завантаження).

Переглядів: 716 | Додав: SIRIUS | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar