Вітаю Вас, Гость
Науково-методична лабораторія виховної роботи і формування культури здоров'я
комунального закладу "Кіровоградський обласний інститут 
післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського"
 
НМЛ виховної роботи і формування культури здоров'я


Контакти:
Комунальний заклад

"Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
імені Василя Сухомлинського", 

25006, Україна,
м. Кропивницький,
вул. Велика Перспективна, 39/63,
кабінет № 414 

Тел.: (0522) 24-45-95
Факс: (0522) 32-24-78 
e-mail: koippo414@gmail.com
Skype: koippo414

 
Міцай Ю.В.

Міцай Юлія Віталіївна
завідувач науково-методичної лабораторії

виховної роботи і формування культури здоров'я,
кандидат педагогічних наук

Дяченко Н.І.
Гайда Лариса Анатоліївна
методист науково-методичної лабораторії 
виховної роботи і формування культури здоров'я
Дяченко Н.І. Дяченко Надія Іванівна
методист науково-методичної лабораторії 
виховної роботи і формування культури здоров'я
Дяченко Н.І.
Пляка Сергій Миколайович
методист науково-методичної лабораторії 
виховної роботи і формування культури здоров'я
 
Система післядипломної педагогічної освіти підрозділу враховує потреби і специфіку діяльності закладів освіти, педагогічних та бібліотечних працівників, сприяє формуванню нового мислення, розвитку їх творчого потенціалу, ініціативи, педагогічної майстерності, розширення світогляду.

Працівниками лабораторії створено адаптовану модель взаємопов'язаних різних форм науково-методичної роботи, що підпорядкована сучасній меті освіти та виховання, і представляє багатогранний спектр вимог до професіоналізму сучасного педагогічного і бібліотечного працівника.

Організація науково-методичної роботи НМЛ передбачає:
 
1. Курси підвищення кваліфікації:
- заступників директорів шкіл з виховної роботи;
- педагогів-організаторів;
- працівників позашкільних навчальних закладів (директорів, методистів, культорганізаторів, керівників гуртків);
- шкільних бібліотекарів.
 
2. Міжкурсова робота.
2.1. Система методичної роботи з педагогічними кадрами:
2.1.1. Постійно діючий семінар директорів опорних шкіл, які працюють над створенням сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю.
2.1.2. Постійно діючий семінар методистів (спеціалістів) РМК, відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, які відповідають за організацію виховної роботи та позашкільної освіти.
2.1.3. Постійно діючий семінар методистів (спеціалістів) РМК, відділів, управлінь освіти райдержадміністрацій, міських рад, які відповідають за організацію бібліотечної справи.
2.1.4. Постійно діючий семінар директорів позашкільних навчальних закладів.
2.1.5. Постійно діючий семінар методистів позашкільних навчальних закладів.
2.1.6. Постійно діючий семінар культорганізаторів позашкільних навчальних закладів.
2.1.7. Постійно діючий семінар керівників театральних гуртків, клубів суспільно-громадянського спрямування, гуртків КВК, команд інтелектуальних ігор.
2.1.8. Навчальний тренінг для методистів РМК, директорів, заступників директорів шкіл, які працюють у напрямку створення громадсько активної школи (ГАШ).
2.1.9. Майстер-клас організаторів виховного процесу.
2.1.10. Обласна лабораторія перспективного педагогічного досвіду.
2.1.11. Обласна школа творчо працюючого класного керівника.
2.1.12. Обласна творча лабораторія шкільних бібліотекарів.
2.2. Науково-практичні конференції.
2.3. Науково-методичний супровід дослідно-експериментальної діяльності.
2.4. Конкурси:

2.4.1. «Заступник директора з виховної роботи» (2006 р., 2012 р.).
2.4.2. «Шкільний бібліотекар» (2005 р., 2007 р., 2009 р., 2011 р.).
2.4.3. «Класний керівник» (2000 р., 2004 р., 2012 р., 2015 р.).
2.4.4. Педагогічної майстерності працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» (2006 р., 2008 р., 2010-2017 рр.).
2.4.5. Сучасної моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров’ю (2003 р., 2006 р., 2009 р., 2012 р.).
2.4.6. «Парк педагогічної майстерності» (упродовж 2011-2015 рр.).
2.4.7. Конкурс веб-сайтів позашкільних навчальних закладів (2013 р., 2014 р.).
 
3. Оперативно-методична робота в регіонах:
3.1. Районні (міські) семінари за результатами комплексних та тематичних вивчень.
3.2. Районні семінари на запит педагогічних працівників регіонів.
3.3. Проведення методичних декад.
3.4. Індивідуальні та групові науково-методичні консультації.
 
Як на курсах підвищення кваліфікації, так і при проведенні планових заходів у міжкурсовий період гнучко поєднуються теоретичний та практичний блоки питань, оскільки ґрунтовні теоретичні знання є базовими і сприяють кращому засвоєнню спеціальних (фахових) знань, виробленню практичних навичок та умінь, особливо у малодосвідчених педагогів, молодих спеціалістів. При цьому максимально враховуються професійні та індивідуальні запити слухачів.
 
Колектив НМЛ успішно реалізує проект «Національна та обласна мережа Шкіл сприяння здоров’ю», який стартував на Кіровоградщині у 1997 році. Останнім часом спостерігається тенденція розширення обласної мережі Шкіл сприяння здоров’ю. Сьогодні вона налічує 76 навчальних закладів. З них: 40 сільських шкіл; 11 шкіл, що розташовані в районних центрах області; 8 шкіл, що знаходяться в містах обласного підпорядкування; 12 дошкільних навчальних закладів; 3 позашкільних навчальних заклади.

Кожна із шкіл має своє творче обличчя, свої творчі знахідки, свої характерні особливості організації навчально-виховного процесу.

Але всіх їх об’єднує: глибоке розуміння актуальності й важливості даної проблеми і прагнення створити в своїх колективах оптимальні умови для комфортного навчання, спрямованого не лише на озброєння учнів певною сумою знань і практичних умінь, а й на збереження і зміцнення здоров’я дітей.

З 2008 року за підтримки Всеукраїнського Фонду «Крок за кроком» в області впроваджуються програми: «Школа як осередок розвитку громади», «Розвиток мережі громадсько активних шкіл», «Міжнародні стандарти якості діяльності ГАШ». У районах та містах обласного підпорядкування визначено опорні заклади, перші кроки та результати діяльності яких презентовано на обласних та всеукраїнських заходах.

У 2010 році колективом НМЛ налагоджено співпрацю з громадською організацією «Український жіночий фонд». Упродовж 2010-2011 років за підтримки вищезазначеної організації, а також Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні та на виконання Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», наказу Міністерства освіти і науки України від 10.09.2009р. № 839 «Про впровадження принципів ґендерної рівності в освіту» було проведено одноденні навчальні тренінги з педагогічними працівниками закладів освіти області з проблеми «Гендерний вимір в освіті». У ході тренінгу опрацьвано ряд важливих питань: «Гендерні стереотипи в сучасній школі та їх розв'язання», «Психолого-педагогічний супровід гендерної соціалізації школярів на різних вікових етапах розвитку», «Роль засобів масової інформації та реклами у формуванні гендерної культури», «Ефективна гендерна політика – запорука наближення до європейських цінностей».

У тренінгах взяло участь 865 педагогів, серед них: керівники навчальних закладів, методисти, практичні психологи, соціальні педагоги, класні керівники, педагоги-організатори, керівники гуртків, вчителі географії, зарубіжної літератури, української мови та літератури. Всі учасники навчання виявили глибокий інтерес до питання щодо стереотипних уявлень про ролі жінок і чоловіків у родині та суспільстві, формування світогляду учнів, вільного від ґендерних упереджень. Участь педагогів у навчальних тренінгах сприяла підготовці до впровадження інноваційних технологій навчання та особистісному культурному розвитку.

У травні-червні 2011 року проведено Міжрегіональний громадський форум, присвячений 20-й річниці незалежності України, який став визначною подією в соціально-політичному та культурно-освітньому житті області. Розроблено сайт Форуму, узагальнено матеріали та видано збірник – «Щоденник Міжрегіонального громадського форуму».

Під час Форуму було презентовано найкращі педагогічні надбання: оригінальні методики й технології, наукові дослідження, краєзнавчі розвідки, дитячу творчість, здобутки закладів нового типу, перемоги в олімпіадах та конкурсах.

Учасники Форуму у травні цього року відправилися у творчу подорож шляхами Кіровоградщини. Перший маршрут рухався зі Світловодська, північно-східної частини області, другий – з Петрівщини, східної частини регіону, третій – з Новомиргородського району і четвертий – із західних районів Кіровоградщини – до Добровеличківського району, де й знаходиться географічний центр України. І саме звідти 80 осіб – діти, педагоги, батьки – вирушили до географічного центру Європи у рамках «Каравану Дружби». Спеціально для заходу виготовлено символ естафети – кубок, який за підрахунками учасників Форуму, мандруючи від міста до міста, від району до району, подолав майже три тисячі кілометрів.

Разом з педагогами діти розробили емблеми – символічні «двадцятки», що стали логотипом Форуму і вже розтиражовані на галстуках, хустинах, банданах. В Інтернеті з’явився сайт, присвячений Форуму, де можна побачити щоденник заходів, карту маршруту, світлини з районів та міст. На сторінках сайту оголошено конкурс на кращий малюнок, логотип або кросворд з ключовими словами: «Україна», «Батьківщина», «Край мій», «Кіровоградщина». На адресу Форуму надіслано чимало дитячих творчих робіт. А переможцями конкурсу стали учні 11-го класу Добровеличківського НВК № 2 Олександр Бойченко та Дмитро Стоян, нагородою яким стала подорож «Караваном Дружби», до географічного центру Європи.

Маршрут Форуму передбачав тематичні зупинки, програма яких ретельно розроблялася районними та міськими творчими групами. Цікаво та змістовно підготовлені дискусії, конференції, інтелектуальні та ділові ігри, тематичні діалоги емоційно збагатили захід та не залишили байдужим молоде покоління до процесу українського державотворення. Творчі здібності та обдарування учнівська молодь мала змогу продемонструвати в ході святкових концертів, фестивалів, вернісажів, які були присвячені 20-й річниці незалежності України.

Працівниками НМК вивчається та узагальнюється перспективний педагогічний досвід, видаються буклети, брошури з досвіду роботи освітян і педколективів шкіл області, методичні рекомендації з актуальних проблем виховання.


Традиційним стало видання посібників до проведення Дня Знань та Першого уроку:
 
Міцай Ю.В., Махно О.П, Мантула Т.І., Дяченко Н.І. З Україною в серці. Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і першого уроку в 2007-2008 н.р. – Кіровоград: Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2007. – 84 с.
Міцай Ю.В., Махно О.П. До джерел духовності: Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку в 2008-2009 н.р. – Кіровоград: Видавництво обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2008. – 78 с.
Міцай Ю.В., Кірішко Л.М. Сто доріг – одна твоя. Методичні рекомендації щодо проведення Дня Знань і Першого уроку в 2009-2010 н.р. - Кіровоград: ОІППО імені Василя Сухомлинського, 2009.- 100 с. 
Міцай Ю.В., Кірішко Л.М. Методичні рекомендації до проведення в 2011-2012 навчальному році Дня Знань і Першого уроку, присвяченого  20-й річниці незалежності України. На шляху до українського відродження : Розробки уроків, позакласних заходів та дитячі творчі роботи, присвячені 20-й річниці незалежності України / Укладачі : Ю.В. Міцай, Л.М. Кірішко, Л.А. Гайда, Н.І. Дяченко / – Кіровоград: ПП «Центр оперативної поліграфії «Авангард», 2011. – 164 с. 
Формула здорового способу життя: Розробки уроків, позакласних заходів та пішохідних екскурсійних маршрутів для проведення Дня Знань та Першого уроку в 2012/2013 навчальному році / Укладачі: Ю.В.Міцай, С.М.Пляка, Н.І.Дяченко, – Кіровоград: ФО-П Алєксандрова М.В., 2012. – 167 с.
Кіровоградщині – 75: Розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку в 2013/2014 навчальному році / Укладачі: Ю.В.Міцай, Ю.С.Митрофаненко, С.М.Пляка, Н.С.Черткова. – Кіровоград, 2013. – 248 с.
Україна – єдина країна. Розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку у 2014/2015 навчальному році: [методичний посібник] / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.П. Третяк, О.В. Ревнивцева. – Кіровоград: ФО-П Александрова М.В., 2014. – 172 с.
Методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2015/2016 навчальному році: [методичні  рекомендації] / Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.П. Третяк, Л.А. Гайда – Кіровоград: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2015. – 40 с.
Щоб у серці жила Батьківщина (до 25-ї річниці незалежності України). Методичні рекомендації для проведення Першого уроку в 2016/2017 навчальному році / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, Л.А. Гайда, Н.І. Дяченко, О.П. Третяк. – Кіровоград: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2016. – 112 с.